Revi Food uit Oostende is een producent van maaltijden en maaltijdcomponenten, gaande van bereidingen tot kroketten. De voedselproducent sloeg de handen in elkaar met Kasteel Brouwerij Vanhonsebrouck uit Izegem voor het maken van de enige echte Filoukroket.
Probeer je een kroket voor te stellen met een rijkelijke vulling van kip, kaas, champignons, mosterd én 24% Filou bier. Klinkt niet mis hé? “Het was even zoeken naar deze samenstelling, maar na veel experimenteren en proeven hebben we de perfecte vulling gevonden”, aan het woord is Wim Quinet, eigenaar van Revi Food.
De voedselproducent heeft meer dan 30 jaar ervaring in de vissector en is ook de specialist in het produceren van kroketten. “Een kroket met een vulling bestaande uit speciaalbier hadden we nog niet in ons assortiment. Filou leek ons de perfecte kandidaat gezien de sterke band tussen het Belgisch Strekenbier en onze thuisbasis Oostende.”
Xavier Vanhonsebrouck, CEO van Kasteel Brouwerij Vanhonsebrouck uit Izegem, licht verder toe: “Ons speciaalbier Filou is reeds sterk vertegenwoordigd in Oostende. Zo zijn we trotse sponsor van basketbalclub Filou Oostende en voetbalclub KV Oostende. Ook hebben we de naam Filou nu verbonden aan de gloednieuwe Filou Sportsbar, die vlak bij de stadions van beide ploegen en het zwembad van Oostende ligt.”
Joint branding
Het is de tweede keer dit jaar dat de familiebrouwerij van speciaalbieren een joint branding aangaat. “Onze samenwerking met LiQ, een start-up uit Harelbeke die ijsjes maakt met alcohol, was een schot in de roos. De Vanilla Cherry Kasteel Rouge is een groot succes! Met de Filoukroket hopen we hetzelfde resultaat te behalen.”
Revi Food beschikt alvast over de nodige expertise. Zo’n 30 jaar geleden creëerde het de Oostendse garnaalkroket op basis van verse, lokale grijze Noordzee garnalen. Daarna volgden andere klassiekers zoals de kaaskroket. “Wij kiezen steeds voor de beste ingrediënten waardoor we de klant kroketten van topkwaliteit kunnen bieden. Ook voor de Filoukroket kiezen we kwalitatieve ingrediënten die perfect samengaan met de zachte, bittere smaak van Filou”, aldus Quinet van Revi Food.
“
Een rijkelijke vulling van kip, kaas, champignons, mosterd én 24% Filou bier. Klinkt niet mis hé?
Horeca en retail
Sinds de heropening van de terrassen op zaterdag 8 mei staan de gloednieuwe Filoukroketten op de kaart van Michelles Pub & Brasserie. “Onze eigen brouwerijpub is de perfecte plek om onze nieuwe lekkernij voor te stellen aan het grote publiek. Ondertussen hebben onze chefs al heel wat borden met Filoukroketten mogen klaarmaken”, lacht Vanhonsebrouck.
Ook andere horecaondernemers kunnen de Filoukroketten aanbieden in hun zaak. Alle bestellingen verlopen via Seastorm, het horecamerk van Revi Food. Onder dat merk leveren ze een selectie hoogwaardige producten rechtstreeks bij de horeca-eigenaar. “Op termijn hopen we echter ook andere partners in het verhaal te betrekken”, klinkt het bij Revi Food.
“Later willen we de verkoop nog uitbreiden naar de retail zodat mensen ook thuis kunnen genieten van een Filoukroket. Starten doen we opnieuw in onze eigen zaak, de Bierboetiek, waar je bijvoorbeeld ook het Kasteel Rouge ijs van LiQ kan kopen”, vult Vanhonsebrouck nog aan.