NIEUW: Kasteel Rubus Framboise (7%), het bier van de eeuwige zomer. CEO Xavier Vanhonsebrouck geeft samen met Sales en Marketing een woordje uitleg bij onze nieuwste smaaksensatie.
Xavier Vanhonsebrouck (CEO):
“De toekomst van onze brouwerij is verzekerd”
Wanneer onze concullega’s ons trachten te kopiëren, moeten wij klaarstaan met iets nieuws. Dat zei ik anderhalf jaar geleden tegen productie. Iets nieuws binnen het segment van de zwaardere fruitbieren, want daarvoor zijn we gekend. Ons biermerk Kasteel wordt vandaag geassocieerd met Kasteel Rouge, zijnde een sterk fruitbier.
We hebben gekeken naar wat mensen het liefst eten van rood fruit. Op de derde plaats staan kersen, onze Kasteel Rouge, op de tweede plaats aardbeien en op de eerste plaats frambozen. Daarom vertrekken we van echte frambozen waarvan we het sap gebruiken om Kasteel Rubus Framboise te brouwen.
Van het product zelf over look en feel tot de doorvertaling naar de consument: alles klopt. Met Kasteel Rouge schreven we reeds een mooi verhaal, maar deze lancering is echt ongezien. Na 32 jaar in de brouwerij is het fenomenaal om te zien dat drankenhandels uit binnen- en buitenland ons zelf opbellen om hun bestelling te plaatsen. De aanvragen stromen binnen, de hectoliters vloeien buiten. Met Kasteel Rubus Framboise nemen we dan ook een next step en verzekeren we de toekomst van onze brouwerij.
Frédéric Boulez (Sales):
“Onze klanten zijn laaiend enthousiast”
Voor het eerst organiseren we samen met drankenhandels roadshows om horecaklanten kennis te laten met ons nieuwe bier. We verwelkomen ze in een wereld vol Kasteel Rubus Framboise.
Pop-upwanden, lopers, tafels, tapinstallaties, bierviltjes en tafelstaanders: we stoppen echt alles in een Rubus-jasje om onze klanten te overtuigen om een bestelling te plaatsen. En het werkt, want onze klanten zijn laaiend enthousiast over ons nieuwe bier.
Florian De Leersnyder (Marketing):
“Kasteel Rubus Framboise zal overal te zien zijn”
Het bier van de eeuwige zomer, niet in de zin dat dit een zomerbier is. Neen, het is het bier dat je bij elke slok doet denken aan de eeuwige zomer. Voor onze labels en ondersteunende materialen kozen we bewust voor een opvallende kleurcombinatie van paars-violet en ons Kasteel-geel, die in het onderbewustzijn een associatie opbouwt tussen de gekozen kleuren en Kasteel Rubus Framboise.
Na verloop van tijd zullen consumenten spontaan denken aan ons bier wanneer ze deze kleuren zien op social media, ze tegenkomen in het straatbeeld of een flash ervan zien op tv. Eens ze in de winkel door het bierrayon wandelen, zal onze verpakking hen direct in het oog springen. En daar doen we het uiteindelijk voor.
Later dit jaar hebben we een volledig uitgewerkte campagne klaarstaan die ervoor moet zorgen dat elke Belg ons heeft gezien of gehoord. Je zal Kasteel Rubus Framboise tegenkomen op pleinen en stations, maar ook op events, de nationale televisie en online. Tot slot staat er een bijzonder mooie campagne gepland op social media.
“
Ik geloof heel sterk in dit product: met Kasteel Rubus Framboise nemen we een next step en verzekeren we de toekomst van onze brouwerij.
7 wist-je-datjes over Kasteel Rubus Framboise
- Kasteel Rubus Framboise is ons zevende Kasteelbier. (*)
- Het alcoholpercentage van ons nieuwe bier is ook zeven.
- Het cijfer zeven staat – net zoals de zomer – symbool voor geluk.
- Het bier van de eeuwige zomer wordt afgevuld op vat, in fles en blik.
- Rubus verwijst naar het geslacht waartoe de framboos behoort.
- De framboos is voor velen het meest geliefde rood fruit.
- Frambozen zijn echte zonnekloppers: je kweekt ze op een zonovergoten plek.
(*) Onze Kasteelfamilie bestaat uit Kasteel Donker, Kasteel Tripel, Kasteel Rouge, Kasteel Xtra, Kasteel Cuvée, Barista Chocolate Quad en Kasteel Rubus Framboise.