BEWUST GENIETEN
Een bier met liefde gebrouwen,
Zowel thuis als op café of bij vrienden ontdekken we het ruime aanbod van bieren. Als brouwerij willen we liefhebbers van onze speciaalbieren aanmoedigen om op een verantwoordelijke manier alcohol te benutten. Daarom roepen we iedereen op om op een verstandige manier van ons Belgisch erfgoed te genieten: met mate en vooral met veel smaak!
Geniet alleen of met vrienden van een speciaalbier en durf te zeggen: eentje is eentje. En geloof ons, van dat ene biertje zal je des te meer genieten!
Ons vakmanschap
Heb je je ooit afgevraagd waarom wij als brouwerij onze bieren onder de noemer speciaalbieren plaatsen? Wel, dat heeft alles te maken met de algemene definitie van speciaalbieren. Volgens het woordenboek is een bier speciaal als het op een andere manier dan een pils wordt gebrouwen. Aangezien we binnen de brouwerij geen bieren van lage gisting brouwen, zijn al onze bieren speciaal.
In onze ogen schuilt er echter nog een tweede betekenis achter de term speciaalbieren. Eerst en vooral zijn alle bieren speciaal, want elk bier wordt met passie en liefde voor het vakmanschap gebrouwen. Daarom verdient elk bier ook jouw speciale aandacht tijdens het drinken. Drink een speciaalbier onder het genot van een goed gesprek. Neem je tijd om van elke slok te genieten en ontdek zo smaken die je nooit eerder proefde.
Alle bierenWerelderfgoed
Eind 2016 werd de Belgische biercultuur erkend als UNESCO Werelderfgoed. Eén van de doorslaggevende redenen waren de bewustwordingscampagnes rond alcoholgebruik van de Belgische Brouwers. Als lid van deze eeuwenoude organisatie zet ook onze brouwerij zijn schouders onder deze campagnes.
Rijden en alcohol gaan niet samen en dat maakt de BOB-campagne elk jaar weer duidelijk. De sensibiliseringscampagne is gericht op jong en oud, en mist zijn effect niet. Jaar na jaar daalt het alcoholmisbruik achter het stuur en 17 andere landen hebben het concept reeds overgenomen. Met de campagne ‘16 jaar? Bewijs ‘t maar!’ willen de Belgische Brouwers iedereen sensibiliseren om geen alcohol te verkopen aan min-16-jarigen. Het lichaam en de hersenen van deze groep zijn nog volop in ontwikkeling. Wie jonger is dan 16 kan niet altijd de grenzen inschatten en daarom is het onze verantwoordelijkheid om geen alcohol te verkopen aan of te promoten bij jongeren die nog geen 16 jaar zijn.
Onze visie
Sinds de start van onze brouwerij in 1900 hebben wij maar één doel: speciaalbieren brouwen om van te genieten. Wij koesteren het grootste respect voor onze rijke biercultuur en dat proef je. Wij kunnen alleen maar hopen dat de liefhebbers van onze bieren onze visie volgen en bewust genieten van ons Belgisch erfgoed.
Geschiedenis van de brouwerij